vrijdag 2 mei 2008

Dag 2: West-Hollywood

Gereden afstand: 31 mijl

Vanmorgen waren we alle 3 al héél vroeg wakker geworden (gevolg van het tijdsverschil). Om 5u30 waren we al klaar wakker, één uur vroeger dan onze wekker zou aflopen. Dan maar wat TV kijken dacht Wim, de ochtendshows waren al volop bezig (enkele nieuwtjes die afgelopen dag waren gebeurd in Los Angeles, maar ook live file informatie en continu herhaling van het weerbericht voor de komende dag).
Om iets voor 7u zijn we naar Alamo gewandeld (+/- 10 minuutjes van hotel Howard Johnson) om onze huurauto op te pikken, we hadden een midsize SUV op voorhand gereserveerd.
We werden er bijna onmiddellijk geholpen en natuurlijk vroegen ze of we een upgrade wilden. Wegens Jeroen's grote valies en Wim's 2 valiezen ;) hebben we toch beslist om te gaan voor de upgrade. Op de parking van Alamo hebben we een midsize SUV vergeleken met een meer standaard SUV, en daaruit bleek duidelijk dat de bagageruimte van een midsize te klein zou zijn voor 3 volwassenen.
Uiteindelijk hadden we de keuze uit een Jeep en een Toyota 4runner. Unaniem kozen we direct voor de upgrade: een Toyota 4runner.

Na een grondige inspectie reden we terug naar het hotel waar we uitgebreid genoten van het ontbijt (buffet met keuze uit rauwkost, wat fruit, croissants, donuts, pancakes, toasts, etc...).
Zowat rond 10u reden we op de Fw 405 richting North tot afrit Mulholland Dr.
Mulholland Drive, een zeer bochtige weg op een 'bergkam', bevindt zich in het noorden van Los Angeles en vormt zowat de scheiding tussen San Fernando Valley en Beverly Hills.
Vele dure auto's en veel te grote huizen zijn schering en inslag op deze drive, maar er is ook een fantastich uitzicht op San Fernando Valley en Los Angeles/Hollywood. Bijna op het einde van Mulholland Dr., ter hoogte van Hollywood Bowl, is er een heel mooi uitzicht over Los Angeles (downtown: skyscrapers en Hollywood) en op het Hollywood sign (de bekende Hollywood letters tegen de heuvel aan de overkant). Bij de letters zelf kun je niet komen.

Iets voor 12u kwamen we aan in West-Hollywood, waar ons hotel voor de komende 2 nachten is gelegen (zie eerder bericht: Hotels). Onze kamer was net op tijd gepoetst zodat we direct konden inchecken en de auto achterlaten in de ondergrondse garage.
Het hotel, Orchid Suites, is vlak achter Kodak Theatre en Manns Chinese Theatre (Hollywood Blvd) gelegen, vlak in het meest toeristische gedeelte van Hollywood. In de namiddag was het ongeveer 23°C maar in de blake zon was het echter al héél warm. Na een bezoekje aan Calumet (grote winkel met fotografie materiaal) hebben we 'ns een stukje over Sunset blvd en Hollywood blvd gewandeld. Vele sterren op de Hollywood of Fame gezien en mss ook wel eentje in spe want we leerden JSZM kennen, een jonge Afro-American die wil doorbreken als human beatbox. JSZM gaf een stukje van zichzelf ten beste en probeerde een CD'tje aan ons te verpatsen wat 'm nog lukte ook. Tja, het was ook impressionant wat die jonge gast kon en ik heb voor $5,- een gesigneerde CD van gekocht. Hier is de link van zijn MySpace pagina.
Rond 16u30 terug naar het hotel gegaan waar er blijkbaar ook een dakterras is. Hier nog wat genoten van de zon en van een frisse pint (Stella, jawel).
Kort bij het hotel zou Hamlets Hamburger gelegen zijn, maar is blijkbaar (voorlopig?) verdwenen achter een groot Ipod billboard, dan maar wat verderop bij Pigs 'n Whistle een hamburger met frieten gaan eten.

Foto's zijn hier te vinden of in de diashow op deze pagina (rechterzijde).

Tijdens het typen van dit berichtje (+/- 20u30) liggen de 2 anderen al te ronken op hun bed (in slaap gevallen tijdens, jawel, TV kijken. 't Zal niet lang duren voor ik er ook uit kruip, we waren tenslotte al op van 5u30 deze morgen.
Morgen 2/5 staat een klein stukje van downtown LA en in de namiddag Santa Monica en Venice Beach op het programma.

Tot morgen,

grtz,

Joris

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Joris,

Ik wens je hiermee een hele leuke reis. Heb je verslag gelezen en je bracht me direct 17 jaar terug in de tijd toen ik voor de eerste keer Amerika, L.A., bezocht. Met mijn amper 20 lengtes en helemaal alleen was het best wel imposant. Ondertussen heb ik de States al een paar keer opnieuw doorkruist. Aan de uitgestippelde trip te zien, gaan jullie zeker en vast heel leuke dingen beleven. Geniet ervan en ik kom af en toe eens kijken naar jullie beelden!

Juf Sigrid ;)

Anoniem zei

Haaay gaaaaaaajz, al gecast voor een rol? ik mis jullie nu al. GTA4 rules!

Anoniem zei

'Haai Gaais'!

Blij te horen dat alles naar wens is ginds! Ik hou jullie 'blog' nauwlettend in de gaten, benieuwd naar jullie spannende en leuke avonturen...

Ondertussen heb ik ook zo goed als alles in gereedheid gebracht om morgen richting Turkije te vertrekken. (Hoewel, m'n valiesje -met de nadruk op 'je'- is nog niet gepakt.)
Het tripje zal me ongelooflijk veel deugd doen, ook al leunt het Belgische weer vrij dicht aan bij het Turkse... (Ik had eigenlijk stiekem gehoopt dat het hier zou gaan regenen en barkoud zou worden, maar de zon laat zich van z'n beste kant zien en de temperatuur klimt op tot 22 °C!)

Afgelopen donderdag is 'Aan de waterkant' geopend ; nu word ik bediend op m'n eigen terras (mits betaling weliswaar).
De zusjes eigenaressen weten nog steeds niet wat het werkwoord 'lachen' en het zelfstandig naamwoord 'vriendelijkheid' betekenen, maar de schotels die worden opgediend zien er wel lekker en verzorgd uit. In de loop van deze maand ga ik toch de menukaart eens uitproberen, denk ik!
(Ik ben al wel iets gaan drinken om het interieur en de menukaart te bestuderen, maar tot mijn grote spijt kon ik enkel de drankenkaart inkijken. De echte restaurantkaart wordt alleen op vraag aangeboden...)

Soit, ik zal mijn potje eens gaan koken (jaja Joris, je leest 't goed: vandaag kies ik niet voor de gemakkelijke 'afhaalmaaltijd'weg zoals je 's zaterdags van mij zou verwachten) en mijn koffer gaan klaarmaken.

Groetjes vanuit het Belgische Hollywood!

An

P.S. Toeval of niet... Op de terugweg van Zaventem naar Hollywood heb ik 'n Amerikaan wegwijs moeten maken in de wondere wereld van de 'NMBS'. Die kerel snapte er geen snars van... Hij moest in Amsterdam geraken...

Anoniem zei

Hey heren van het goeie leven, waar blijft het volgende verslag? ik ben zo eenzaam...