maandag 5 mei 2008

Dag 5: Blythe - Sedona - Flagstaff

Gereden afstand: 255 mijl

Even voor de mensen die mij op de foto's zien met mijn arm in het verband en nog van niets weten: ik heb de zaterdag voor ons vertrek de gevolgen van de wet van Murphy nog eens mogen ondervinden. Ik dacht: de laatste keer voetballen voor we vertrekken, het zou toch moeten lukken dat er nog iets gebeurt. Mis gedacht dus. Na een halfuurtje ging ik in duel en kreeg ik een elleboog (onvrijwillig overigens) tegen mijn rechter wenkbrauw en mijn linkerschouder. Gevolg bloeden gelijk een rund uit die gekloven wenkbrauw en meteen naar de spoed waar ik 4 draadjes kreeg (niet te zien op de foto's waarschijnlijk). Van mijn schouder had ik tot dan nog geen last gehad. Maar eens op de spoed begon die ook raar te doen en dat deed goed pijn. Dus ik ben woensdag met een genaaide wenkbrauw, een blauw oog en een schouder in verband naar Amerika vertrokken. Al bij al valt het nog goed te doen maar het is toch gemakkelijker zonder. Had ik toch maar naar mijn mama geluisterd en het lot niet uitgedaagt.

Vandaag zijn we na een heel bescheiden ontbijtje rond 8u vertrokken in Blythe. We zijn dan via Congress en Prescott naar Sedona gereden. Onderweg veranderde het landschap constant. Van Blythe naar Congress reden we langs een droge vlakte met cactussen en in de verte bergen. Eens voorbij Congress reden we echt de bergen in. De weg slingerde naar boven en terug naar beneden richting Prescott. In Prescott zijn we naar de Safe Mart gegaan om water in te slaan en een broodje te eten. We zijn ook nog een kijkje gaan nemen bij de Granite Dells. Dit zijn enorme granieten, rode rotsblokken. Na een kwartiertje foto's maken zijn we doorgereden.
Daarna ging het richting Sedona. Onderweg passeerden we in Jerome. Richting Jerome ging het weer de bergen in al slingerend kwamen we boven in Jerome om dan naar terug naar beneden naar Cottonwood te rijden. Onderweg zijn we nog enkele keren gestopt voor foto's te nemen. De ganse dag kwamen veel motards tegen in de bergen. Die mannen zag je gewoon genieten van het naar boven racen.
Na Cottonwood zijn we juist voor Sedona bij het Red Rock State Park gestopt. Dit park heeft zijn naam niet gestolen met het rode zand en de rode rotsen. Hier hebben enkele korte wandelingen gedaan. Maar al bij was hier niet zoveel te zien. De mooie uitzichten op de rotsen werden afgedekt door het groen van de bomen. We zijn ook niet verder doorgegaan omdat het ook goed warm was en we niet zoveel goesting hadden om ver te wandelen.
Daarna op naar Sedona. Daar kwamen we aan ronde 14u. Het aparte hier is de prachtige rode kleur van de rotsen. Sedona is een vrij groot stadje met veel hotels die een mooi uitzicht bieden op die rotsen. We zijn hier gewoon doorgereden naar het Slide Rock State Park. Vlak voor het park zijn we nog bij een viewpoint gestopt waar je een heel mooi uitzicht had op de rivier Oak Creek die er door de canyon stroomt en hebben er nog uitgebreid foto's genomen.
Het Slide Rock State Park viel eigenlijk een beetje tegen. We wisten eigenlijk ook niet goed wat te verwachten. Bleek dat dit park gewoon een natuurlijke 'slide' (waterbaan) is, uitgesleten door de Oak Creek rivier in de rotsen. En vooral gebruikt wordt om te gaan zwemmen en naar onder te glijden via de slide. Meer was hier niet te zien en de zon was al grotendeels achter de rotsen verdwenen wat het er ook niet beter opmaakte voor te fotograferen.
Na 45 minuten zijn we doorgereden naar Flagstaff waar we rond 17u30 zijn aangekomen. Het eerste hotel (Ramada West motel) dat we tegenkwamen, konden we ook onmiddelijk inchecken. Het is nu 19u, Joris en Wim zijn al onder de douche geweest dus nu ik en daarna nog iets eten.

Hier staan mijn foto's.

Groeten

Jeroen

6 opmerkingen:

fam.Hendrickx zei

Hey mannen,
Prachtige foto's!! Ons eerste werk iedere morgen is jullie verslagen lezen!! Wij zijn fan!

Geniet nog met volle teugen en blijf ons op de hoogte houden.

t.Lisette

Anoniem zei

hey,
shieke foto's en interessante verslagen. Amuseer jullie nog maar goed !!

Anoniem zei

hey mannen

mooie natuur daarginds, ik ben jaloers!

keep up the good work en nog veel fun!

Anoniem zei

Leuk om jullie zo te kunnen volgen tijdens deze prachtige reis.
Jullie genieten van al het moois, dat jullie zoal tegenkomen.
Prachtige foto's ook van die overweldigende natuur.
Heel veel plezier verder en goede reis.

Anoniem zei

Dag Joris en makkers,

heb de leesachterstand zonet goedgemaakt. Toffe foto's en verslagen.
Nog veel plezier verder!

groetjes,
Wim

Anoniem zei

Hallo Jeroen, Joris en Wim,

Zo te zien en te lezen (tja, horen is het niet echt, hè) beginnen jullie er fun aan te beleven daar in Amerika na een slappe start in het fake Hollywood. Ja, ja, de sterkte van het Zuidwesten zit in de afwisseling van natuur, zoals de Grand Canyon die jullie al bezocht hebben en steden, zoals Las vegas en San Francisco, die nog volgen. Geniet nog van jullie reis!Aan dit avontuur zullen jullie nog dikwijls terugdenken. Wij zijn stikjaloers en hopen ook nog eens zo'n reis te mogen maken als onze kinderen voldoende groot zijn. We zijn benieuwd naar de rest van jullie verhalen.

Have e nice trip!

Peter en Sandra, een (ex-) collega van André!