donderdag 8 mei 2008

Dag 8: Monument Valley - Page

Gereden afstand: 156 mijl

Gisteren hadden we de wekker niet gezet en hebben we dus eens kunnen uitslapen. Dat was welkom want de voorbije dagen hadden we de wekker altijd om 6u45 laten aflopen. Rond 8u45 werd ik wakker. 's Nachts ben ik slechts 2 keer wakker geweest. Joris en Wim hadden blijkbaar minder goed geslapen owv mijn gesnurk.
Rond 9u30 zijn we dan vertokken. Nog even gestopt bij de service desk van de campground om te bellen naar een motel in Page waar we wilden reserveren maar dat was al volzet. Dan maar afwachten tot vanavond om iets te zoeken. Ook nog wat drinken gekocht en aangezien niemand honger had, hebben we als ontbijt een paar donuts en blueberry koeken gegeten.
Vandaag doen we de 17 Mile Valley Drive in Monument Valley. Dit is een loop (lus) door de Valley die langs de belangrijkste rotsformaties gaat en je kan die zowel met je eigen auto als met een gids doen. De guided tours kosten 40 à 50 $ en aangezien we toch een eigen auto hebben, hebben hem zelf gereden. Dit is een off-road weg die op sommige plaatsen vrij hobbelig is maar met onze 4x4 goed te doen is. Rond 10u begonnen we aan de tour. De rotsen zijn 'Buttes' (een alleenstaande grote rots) en 'Mesa's' (een groep of één lange, enorme rots) en hebben namen als the Three Sisters (3 rotsen), Elephante Butte en Totem Pole. Natuurlijk ook weer veel gestopt om foto's te maken en rond 12u30 waren we terug bij het visitor center. Hier zijn we nog iets gaan drinken en rond 13u15 zijn we dan richting Page vertrokken.
Omdat Monument Valley op de grens van Arizona en Utah ligt is hier een uur vroeger dan in Page. Dus met naar Page te rijden mochten we onze klok ook weer een uur achteruitzetten. Een uur gewonnen dus. Rond 14u15 (plaatselijke tijd) kwamen we aan in Page. Tegenover het hotel waar we in de voormiddag voor gebeld hadden ligt het Quality Inn Motel. Hier was wel een kamer voor 3 vrij. Page ligt aan Lake Powell (dit is een enorm stuwmeer gevormd door de Glenn Canyon Dam) en daarom hebben we ook een kamer met view op het meer gevraagd. De kamer is echt groot en het uitzicht geweldig.
Daarna reden we naar Horseshoe Bend. Horseshoe Bend is een enorme, hoefijzervormige bocht in een uitloper van Lake Powell. Het uitzicht hier leverde weer enkele mooie foto's op.
Onderweg naar Horseshoe Bend zijn we langs een enorme Wal Mart gereden. Dus daar zijn we ook nog even binnengesprongen. Deze Wal Mart is echt huge. Bijna alles is hier te krijgen. Je kan het zo gek niet bedenken. In een Wal Mart in Yucca Valley (richting Joshua Tree) waren er zelfs guns te krijgen en de munitie stond gewoon in de rekken. Je hoort hier wel over vertellen en ziet het ook op tv maar als je het dan uiteindelijk met je eigen ogen ziet is het toch verbazingwekkend.
Vanavond zijn we gaan eten in Glen Canyon Steakhouse vlak naast ons hotel (en jaja met de auto er naartoe gereden omdat Joris al enkele dagen blaren heeft). Hier hebben we ieder in dikke steak gegeten die heerlijk smaakte. Wellicht gaan we hier morgen weer eten want morgen zijn we nog de ganse dag in Page en overnachten we hier ook nog.
Morgen staan Upper Antelope Canyon en een bezoek aan de Glenn Canyon Dam op het programma.

Jeroen

Anoniem zei

Hallo Jeroen, Joris en Wim,
Leuk hoor jullie reisverslag. Wij zijn na de Grand Canyon naar Lake Powel gereden. Daar hebben wij vandaag 7 mei een boottocht gemaakt op de coloradorivier.
We zullen jullie verslag zo af en toe gaan lezen als we internet hebben. Fijne reis nog en tot ziens.
Groeten EstherD en de hele Fam.